میتوانیم مثل دیزنی باشیم/ چالش محاسبه دستمزد به دلار
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۱۵۵۰
مصطفی مزرعتی حسن آبادی تهیهکننده انیمیشن «رویاشهر» که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پروژه توضیح داد: «رویاشهر» عنوان پروژه جدید موسسه آیندهنگار است که بعد از تولید انیمیشن «بنیامین» در شورای طرح و برنامه موسسه مورد بررسی و بعد از بررسی چند ایده، فیلمنامه این کار مورد تأیید قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: تیم تولید این کار همان گروه اصلی انیمیشن «بنیامین» هستند. با توجه به تجربهای که در این حوزه داشتیم، نگاهمان این است که این بار حضور جدیتری در زمینه عرضه بینالمللی داشته باشیم. فیلم «بنیامین» هم در کشورهای عربی و برخی شبکههای بینالمللی هم عرضه و فروش داشت و صحبتهایی برای اکران جهانی آن هم داشتهایم اما دیدمان این است که این بار چند گام فراتر برویم و در بازارهایی غیر از کشورهای عربی و همسایه هم حضور داشته باشیم. از این منظر سعی کردهایم افرادی را به تیم اضافه کنیم تا نقاط ضعف «بنیامین» را برطرف کنیم.
این انیمیشنساز افزود: روی فیلمنامه «رویاشهر» بسیار کارکردهایم و بیش از یک سال روی آن متمرکز بودهایم. فکر میکنم از منظر فیلمنامه، اثری قابل دفاع خواهد بود و یک گام بلند نسبت به «بنیامین» برایمان محسوب خواهد شد. این کار هم با هدف مخاطب کودک و نوجوان ساخته خواهد شد و داستانی تاریخی هم دارد.
مزرعتی حسن آبادی درباره تأثیر محدودیتهای کرونایی بر فرآیند تولید این انیمیشن هم توضیح داد: حتماً این محدودیتها تأثیرگذار خواهد بود اما در فرآیند تولید انیمیشن به دلیل امکان دورکاری عوامل، این تأثیرگذاری کمتر است. دنبال این هستیم که با کاهش تهدید کرونا، بهصورت حضوری کار را کلید بزنیم. تکنیک تولید این انیمیشن هم مانند «بنیامین» بهصورت انیمیشن سهبعدی خواهد بود.
این تهیهکننده ادامه داد: صفر تا صد این پروژه مانند انیمیشن «بنیامین» در کاشان و توسط هنرمندان بومی تولید خواهد شد. هنرمندان فعال در کاشان در این پروژه حضور دارند و امیدواریم در ادامه راه تبدیل به یکی از مراکز مهم انیمیشن چه در سطح کشور و چه در سطح جهانی شویم.
وی درباره درخشش تولیدات استانی در حوزه انیمیشن هم گفت: با توجه به استعدادهایی که در استانهای مختلف وجود دارد و از سوی دیگر انیمیشنسازی محدودیت خاصی از نظر امکانات ندارد میتوان با یک سیستم و اینترنت، کار را پیش برد، نابرابریها موجود در دیگر مشاغل، در حوزه انیمیشنسازی خیلی کمرنگتر است. یک هنرمند با تمرین و پشتکار، فقط با دسترسی به اینترنت میتوان همان کاری که حتی در دیزنی انجام میشود را در یک روستا انجام دهد. پیشرفت انیمیشن ایران در این حوزه کاملاً مشهود است و حتی قابل قیاس با ۱۰ سال پیش نیست. امید داریم نگاه مسئولان و متولیان این حوزه هم بیش از گذشته متوجه ظرفیت و استعدادهای استانها و شهرستانها شود.
مزرعتی حسن آبادی درباره تفاوت هزینه تولید انیمیشن از زمان ساخت «بنیامین» تا پروژه «رویاشهر» هم گفت: هزینهها بسیار متفاوت شده است بهخصوص که تورم در همین چند سال بسیار بالا بود. نکته دیگر هم این است که بعد از اپیدمی کرونا، ارتباط بچههای تولیدکننده انیمیشن با فعالان خارج از کشور خیلی بیشتر شد و اتفاق خیلی مبارکی در این حوزه رخ داد. این ارتباط برای تولیدکنندگان انیمیشن این تهدید را داشت که دستمزد بچههایی که با خارج از کشور در ارتباط هستند به دلار محاسبه میشود و این دریافتی با پرداخت ریالی ما متفاوت است. در این شرایط یکی از راهکارهای اکثر تیمها تربیت نیروهای جدید است که میتواند خودش تبدیل به اتفاقی بزرگ در سالهای بعد شود.
کد خبر 5251240 زهرا منصوریمنبع: مهر
کلیدواژه: انیمیشن انیمیشن بنیامین ویروس کرونا جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران فیلم کوتاه تئاتر ایران ویروس کرونا شبکه دو سیما فیلم سینمایی انیمیشن حضور هنر ایران در جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آلبوم موسیقی رادیو موسیقی ایرانی جشنواره فیلم کوتاه تهران برنامه تلویزیونی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمیکنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در صحن باید به سیاستگذاری و تقنین بپردازیم و بیرون از صحن باید به مشکلاتی جاری مردم بپردازیم و خط قرمزمان دخالت کردن در عزل و نصب دولتی است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ سعید آجرلو نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه بهارستان دوازدهم گفت: اسم مجلس دوازدهم را «ایمان و امید» میگذارم، یک وجه مجلس آتی ممکن است خطر تفرقه باشد که منجر به شکست و ناامیدی در مجلس دوازدهم شود، وجه دیگر هم میتواند حل مسئله و کارآمدی مجلس باشد.
وی افزود: درون بهارستان و بیرون بهارستان در حوزه انتخابیه تهران بسیار متفاوت است، ما به میزانی که درون بهارستان فعال هستیم باید بیرون بهارستان هم فعال باشیم، یعنی با مردم مرتبط باشیم و وظایف نمایندگی خود را انجام دهیم.
آجرلو اظهار داشت: بیرون از صحن نمایندگان حوزه انتخابیه تهران نباید غیر فعال باشد کمااینکه در سایر حوزههای انتخابیه به این صورت است، مردم باید احساس کنند که نماینده دارند و قدرت نماینده در جهت اهداف آنها بکار میرود.
وی افزود: ما در صحن باید به سیاستگذاری و تقنین بپردازیم و بیرون از صحن باید به مشکلاتی جاری مردم بپردازیم و خط قرمزمان دخالت کردن در عزل و نصب دولتی است.
آجر لو ابراز داشت: ما باید با استانداریها، فرمانداریها و شهرداریها تعاملات لازم را داشته باشیم تا مشکلات مردم را مرتفع کنیم و این به معنای دخالت در امورات اجرایی نیست.
وی افزود: امثال شهید چمران و شهید دیالمه بر صندلیهای مجلس سوار شدند و اجازه ندادند که صندلیهای مجلس برآنها سوار شوند، اگر نماینده به دنبال خودرو و مزایای دیگر نمایندگی باشد یعنی صندلی بر او سوار شده است.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده قطعا درصورت حضور در مجلس خودرویی دریافت نمیکنم، نمایندهای که در عزل و نصبها دخالت میکند مگر میتواند به وظایف نمایندگی خود عمل کند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: بروکراسی ضد تحول محافظه کاری در نظام دیوانی خود داریم که اجازه نمیدهند کشور پیشرفت کند و هر بار استدلال متفاوتی را مطرح میکنند، این بروکراسی متأسفانه در شرکتها دولتی و نظام بانکی نیز حاکم است، مجلس دوازدهم باید با این اقلیت پر زور مواجه شود.
آجرلو اظهار داشت: سبک زندگی غربی در حال رویاروی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و نمیتوانیم نسبت به آن منفعل باشیم، بنابراین باید قانونگذاری جامعی در حوزه فضای مجازی داشته باشیم تا نظمی جدیدی در این حوزه ایجاد شود.
وی در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت: موافق لایحه عفاف و حجابی هستم که در مجلس یازدهم به تصویب رسید، زیرا، در مواجه با جرم بی حجابی بازدارندگی ایجاد میکند، زیرا، بین کسانی که پروژه امنیتی در کشور اجرا میکنند با هنجارشکنان عادی تفاوت قائل شده است.
وی افزود: اگر لایحه عفاف و حجاب به صحن میآمد بهتر بود، این لایحه موضوعات ایجابی و فرهنگی را هم دیده است، این جامعنگری یعنی راه حل بلند مدت برای رفع مشکلات حوزه عفاف و حجاب.
آجرلو ابراز داشت: ما باید اقدامات تبیینی و فرهنگی متعددی داشته باشیم، از سوی دیگر بازدارندگی لازم را هم در لایحه عفاف و حجاب داریم که در کنار یکدیگر میتواند التهابات اجتماعی را کاهش دهد. از این حیث لایحه عفاف و حجاب لایحه مناسبی است.
وی ادامه داد: خطر دو قطبی شدن و تفرقه در مجلس دوازدهم زیاد است، مجلس یازدهمی که رهبر انقلاب بر انقلابی بودن آن تأکید داشتند برای مشکلات کشور راه حل جدید ارائه کرد و فضای کشور در دهه نود را تغییر داد.
آجرلو اظهار داشت: ممکن است نامزدها از لیستهای متفاوت باشد، اما برای رفع مشکلات اتفاق نظر دارند، این همان برادری سیاسی است که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند، بنظر رسیدن به چنین شرایطی بسیار سخت است.
وی در خصوص نحوه ریاست مجلس یازدهم گفت: قالیباف عملکرد خوبی دارد، در همین مجلس هم بسیاری از نمایندگان با ایشان اختلاف نظرهایی داشتند که در صحن مطرح میکردند، یکی از خصیصههای ریاست مجلس تعامل با جریانات مختلف است.
آجرلو افزود: معتقدم قالیباف شانس اول ریاست مجلس است، ذوالنوری هم آرایی دارد، اما بیشترین رأی را برای ریاست مجلس را قالیباف دارد، در خصوص نیکزاد و متکی هم اطلاعی ندارم.
این نامزد دور دوم مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: بنظر هیأت رئیسه مجلس قطعاً تغییراتی خواهد داشت، معتقدم روابط با فراکسیون اقلیت اصلاح طلبان باید بر اساس کار و حل مسئله تعریف شود.